24 Oct 2017 - 09:01       


 
Navigator 

Căutare 


Advertising. 

 

 

 

Căutare GOOGLE




Beneficiile si riscurile consumului de carne
   Tipărire
Libertatea Conform unei vechi zicale romanesti, \'cea mai buna leguma e porcu?\'

. Chiar asa sa fie? Nutritionistul Gabriela Man ne-a explicat cat de buna este de fapt carnea, in ce cantitate trebuie sa fie consumata, dar si de ce este aproape indispensabila, pentru a avea un organism sanatos. Multi considera ca masa fara o bucatica de carne nu este satioasa si, in consecinta, o mananca destul de frecvent. Alte persoane evita consumul acesteia in favoarea lactatelor sau a legumelor. Cat de benefic este de fapt consumul de carne? \"Trebuie sa existe un echilibru constant, sa nu ne transformam din omnivori in carnivori. Atata vreme cat se urmareste asigurarea unei alimentatii echilibrate si variate, carnea face parte din alimentele necesare unei bune sanatati. Si va prima calitatea. Vom alege prioritar peste, pui, curcan, vita si, rar, carne de porc. Vanatul este, si el, mai valoros din punct de vedere al calitatii proteinelor fata de carnea de porc\", spune Gabriela Man. Nutritionistul explica faptul ca \"proteinele sunt esentiale unei bune stari de sanatate, deoarece furnizeaza aminoacizi esentiali care nu pot fi sintetizati de catre organism, ci trebuie luati din alimente. Proteinele intra in structura musculaturii si reprezinta un element de baza in mentinerea imunitatii (apararea organismului in fata infectiilor si a diverselor boli). Pentru a ne asigura de acesti aminoacizi esentiali trebuie sa combinam cele doua tipuri de proteine, vegetale si animale. Insa, trebuie sa precizez avantajul proteinelor animale in fata celor vegetale ? contin mai multi aminoacizi esentiali\", a subliniat specialistul. Nici sa renunti de tot nu-i bine O alimentatie saraca in proteine animale afecteaza celulele nervoase, provoaca tulburari hormonale, anemie, intarzie cresterea copiilor, digestia este greoaie, ranile se cicatrizeaza greu. Carenta in proteine provoaca uscarea excesiva a pielii, caderea parului si fragilizarea unghiilor. In acelasi timp, pe termen lung, consumul in exces de proteine provoaca retentia de apa in zona abdomenului. In cantitati mari, proteinele pot deveni periculoase pentru sanatate, evident, ca orice abuz. \"Un aport excesiv de proteine favorizeaza eliminarea calciului din sistemul osos (deoarece provoaca acidifierea mediului intern) astfel, o dieta bogata in carne le poate predispune pe femei la osteoporoza. In plus, un aport excesiv suprasolicita rinichii, cei in grija carora cade sarcina de a elimina deseurile rezultate din digestia proteinelor (uree, acid uric, creatinina, amoniac). Metabolismul proteic este mai putin ?curat? decat cel al zaharurilor si al grasimilor, astfel ca deseurile mentionate se acumuleaza in cantitati mari si/sau se elimina foarte greu, atat in anumite afectiuni (insuficienta renala, ciroza, artrita gutoasa), cat si in cazul unui organism sanatos, dar hranit excesiv cu proteina animala (in abuzul de consum de carne)\", adauga Gabriela Man. Material preluat din revista Libertatea pentru Femei Voteaza articolul! +20 | azi, 01:34
Publicat de:
Joi, 27 Decembrie 2012 - 10:07 AM
 

Beneficiile si riscurile consumului de carne | Autentificare/Creare cont | 0 comentarii
Comentariile aparțin autorilor. Nu suntem responsabili pentru conținutul acestora.
 
 
Acces...

Ziarul personal  Interceptor   Universul padurii   Consumator online   Fundatia rel=   Editura rel=   Panorama rel=   foto zp  as info  consulat uruguay   buzu