24 Oct 2017 - 01:43       


 
Navigator 

Căutare 


Advertising. 

 

 

 

Căutare GOOGLE




Seful Companiei de Autostrazi a fost DEMIS. Cine este noul director al CNADNR
   Tipărire
Gandul --> Tweet 0 Comenteaza 0 Email Adresa de e-mail la care vrei sa primesti STIREA atunci cand se intampla Aboneaza-te Noul ministru al Transporturilor, Dan Costescu, l-a demis pe seful Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR), Narcis Neaga, au declarat pentru MEDIAFAX surse din ministerul de resort

. Atributiile lui Neaga vor fi preluate de catre directorul Metrorex, Catalin Homor, a afirmat Costescu. Corpul de control al ministrului Transporturilor a identificat o serie de nereguli la CNADNR privind inclusiv proiectul autostrazii Orastie-Sibiu, unde o portiune de 200 metri trebuie demolata si reconstruita, si a sesizat organele statului, suspectand fapte penale. Costescu a cerut extinderea controlului, iar rezultatele acestui raport suplimentar au fost finalizate si vor fi anuntate public. Inainte de a pleca cu tot Guvernul Ponta, fostul ministru al Transporturilor, Iulian Matache, a transmis autoritatilor raportul corpului de control, dupa ce au fost  identificate o serie de nereguli la CNADNR privind inclusiv proiectul autostrazii Orastie-Sibiu, unde o portiune de 200 metri trebuie demolata si reconstruita, existans suspiciunea unor fapte penale. Lotul 3 al autostrazii are o lungime de 22 de kilometri, dintre care 6 km au fost afectati de alunecari de teren. Contractul pentru acest tronson a fost semnat in mai 2011, avand o valoare de 182,9 milioane de euro. Referitor la contractul Orastie-Sibiu, Corpul de Control a constatat ca: - S-au inregistrat mari intarzieri inca din faza de proiectare, acestea perpetuandu-se si in faza de constructie (Constructorul nu a depus proiectul tehnic la timp; studiile topo-geo au avut mari intarzieri; avizele pentru obtinerea autorizatiilor de constructie si emiterea autorizatiilor de constructie au avut intarzieri; revizuirile proiectului tehnic pe baza unui studiu nou geo-tehnic, au determinat, de asemenea, intarzieri. De mentionat ca nici in prezent Antreprenorul nu a transmis documentatiile necesare obtinerii autorizatiei de construire pentru terenurile suplimentare; - Antreprenorul a solicitat o majorare de 30% din valoarea de contract pentru solutiile tehnice in zonele cu instabilitate a terenului. CNADNR a comunicat Antreprenorului ca nu sunt indeplinite conditiile de imprevizibilitate. Studiul de fezabilitate arata ca in zona sunt alunecari de teren si recomanda studii geo aprofundate, acest aspect fiind inclus in disputele dintre parti; - Avand in vedere intarzierile, precum si nerespectarile clauzelor contractuale, CNADNR a formulat un numar de 10 revendicari catre Antreprenor, parte din ele au fost solutionate, parte nu; - Pe parcursul derularii lucrarilor au fost emise 275 rapoarte de neconformitate, din care 249 Consitrans, 26 DRDP Brasov. Acestea au constatat urmatoarele deficiente in sarcina Antreprenorului: neconformitatea materialelor utilizate sau neaprobarea acestora de catre Beneficiar, nerespectarea de catre Antreprenor a prevederilor Contractului si ale Caietului de sarcini, nerespectarea de catre Antreprenor a proiectului tehnic si a detaliilor de executie, nerespectarea de catre Antreprenor a prevederilor legii nr. 10/1995 privind calitatea constructiei; - Atat inginerul FIDIC Consitrans, cat si inginerul FIDIC DRDP Brasov nu si-au indeplinit corespunzator obligatiile prevazute de serviciile de supervizare; - La inceputul anului 2014 a fost intocmit un document de reziliere a contractului de proiectare si executie a lotului 3 al autostrazii Sibiu Orastie, dar el nu a fost promovat oficial si nu a produs efecte, cu toate ca se fundamenta oportunitatea rezilierii contractului. Astfel, masura nu a condus la remedierea deficientelor; - Beneficiarul a dispus realizarea unei expertize tehnice in vederea rezolvarii litigiilor cu privire la calitatea lucrarilor executate. A aprobat, insa, si continuarea lucrarilor, prin aprobarea recomandarilor expertului tehnic emise pentru un numar de doar 19 RNC-uri. - CNADNR a platit Constructorului 94,32% din Contract; - Decizia (conducerii CNADNR) de a prelua lucrarile executate in cadrul contractului a presupus asumarea unui risc; - Conform HG nr. 273/1994, art. 31, in cazul in care “investitorul solicita preluarea unei parti din lucrare inainte de terminarea intregii lucrari prevazute in contract, se va incheia un proces verbal de predare-primire (
) Toate riscurile si pericolele pentru partea preluata trec temporar asupra investitorului cu exceptia viciilor ascunse si a celor decurgand din executarea necorespunzatoare”, dar, practic s-a preluat intregul obiect al contractului si nu doar o parte din lucrare. Actiunea nu s-a efectuat la solicitarea investitorului, ci la solicitarea Antreprenorului; Potrivit Ministerului Transporturilor, antreprenorul va proiecta, executa si termina lucrarile in conformitate cu prevederile contractului si va remedia orice defectiuni ale lucrarilor. \"Beneficiarul (CNADNR, n.r.) nu a urmarit corespunzator derularea contractului si nu a aplicat prevederile acestuia, nu s-a asigurat ca au fost solutionate toate revendicarile sale privind calitatea executiei, nu a luat in calcul executarea garantiei de buna executie si nu a promovat oportunitatea si necesitatea rezilierii contractului\", arata ministerul. Transporturile fac referire si la un contract de furnizare si punere in functiune a 16 instalatii de cantarire, incheiat in 2012, unde de asemenea CNADNR a comis o serie de nereguli. Compania de Autostrazi si Drumuri Nationale a anuntat, luni, ca a facut plangere penala, la parchetul de pe langa tribunalul Sibiu, impotriva Salini Impregilo, constructorul italian al lotului trei al autostrazii Orastie - Sibiu, unde o portiune de 200 metri trebuie demolata si reconstruita. \"Potrivit dispozitiilor legale si contractuale, Antreprenorul Salini - Impregilo SpA este singura entitate responabila cu proiectarea si executarea lucrarilor aferente constructiei autostrazii Orastie – Sibiu, lot 3, conform cerintelor stabilite prin contractul de lucrari si legislatia in vigoare. (...) CNADNR SA solicita organelor abilitate sa efectueze cercetarile necesare fata de Antreprenor pentru savarsirea urmatoarelor infractiuni: infractiunile prevazute de articolul 35 din Legea nr. 10/1995 privind calitatea in constructii, republicata; infractiunea de inselaciune prevazuta de articolul 244 din Codul penal; infractiunea de efectuarea de lucrari neautorizate ori cu incalcarea conditiilor stabilite in autorizatie in zona drumului public prevazute de articolul 341 din Codul penal\", arata sursa citata, intr-un comunicat. Administratorul retelei de drumuri s-a constituit si parte civila cu prejudiciul care urmeaza sa fie stabilit, avand in vedere ca valoarea contractului a fost de 604,79 milioane lei, fara TVA, din care 85% fonduri de coeziune de la UE si 15% fonduri de la bugetul de stat. Citeste si Incident socant in Bucuresti: o femeie si-a dat foc la apartament, apoi s-a aruncat de la etajul 8 Citeste si Cei doi muncitori prinsi sub un mal de pamant in Snagov au fost scosi morti Citeste si Cat costa brazii si molizii scosi la vanzare de Romsilva
Publicat de:
Miercuri, 09 Decembrie 2015 - 07:37 AM
 

Seful Companiei de Autostrazi a fost DEMIS. Cine este noul director al CNADNR | Autentificare/Creare cont | 0 comentarii
Comentariile aparțin autorilor. Nu suntem responsabili pentru conținutul acestora.
 
 
Acces...

Ziarul personal  Interceptor   Universul padurii   Consumator online   Fundatia rel=   Editura rel=   Panorama rel=   foto zp  as info  consulat uruguay   buzu